26-02 Tafeltennissers Arnemuiden pakken vier punten tegen koploper Vriendenschaar

door | 28 februari 2023

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de landelijke 2e divisie tegen Vriendenschaar een 6-4 nederlaag geleden. Een knappe prestatie, want de koploper uit Gouda incasseerde in haar eerste drie competitiewedstrijden slechts drie tegenpunten. Sören de Witte won twee wedstrijden, Jeroen de Heide en Emiel de Rijke voegden daar één winstpartij aan toe.

De score had nog hoger uit kunnen vallen. Zo startte Jeroen de Heide in zijn eerste wedstrijd ijzersterk tegen Quinten Geeraerts. De Arnemuiden-speler pakte een 2-0 voorsprong in games, maar moest uiteindelijk met 14-16 in de vijfde game het hoofd buigen. Sören de Witte wist wel in drie games, zij het allemaal met twee punten verschil, van Geeraarts te winnen.

De overige winstpartijen werden geboekt tegen Dennis Moerkerken. Emiel de Rijke lukte dat zijn openingswedstrijd in drie games, De Heide en De Witte hadden daar een game extra voor nodig. Vriendenschaar-kopman Vincent Blom liet zaterdagmiddag zien waarom hij de speler met de hoogste rating van de competitie is. Met bij vlagen onnavolgbare spinballen bleef hij – zoals de hele competitie al – ongeslagen. Alleen De Witte en De Heide snoepten een game van hem af.

De vier punten zijn voor het Arnemuiden-team erg welkom. Vriendenschaar en Sittard zijn deze competitie duidelijk te sterk voor de overige teams en HTTV raakt wekelijks verder achter. Met Het Markiezaat uit Bergen op Zoom en Taverbo uit Boxtel is de strijd om de veilige derde en vierde plaats losgebarsten. Volgende week speelt Arnemuiden uit tegen Het Markiezaat.