05-03 Teamprestatie brengt Arnemuiden langs Markiezaat

door | 6 maart 2023

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de uitwedstrijd tegen Het Markiezaat uit Bergen op Zoom een 6-4 overwinning geboekt. De overwinning kan met recht een teamprestatie worden genoemd. Zowel Sören de Witte, Jeroen de Heide als Emiel de Rijke wonnen twee partijen. Het frappante was dat ze allen van een andere tegenstander verloren.

De wedstrijd begon meteen met een strijd tussen beide kopmannen. De Witte pakte meteen een 2-0 voorsprong, maar Schoone knokte zich terug, waardoor er een vijfde game aan te pas moest komen. Daarin was Sören met 11-6 te sterk. Jeroen de Heide had een mindere start. Tegen Kristian Davidse verloor hij gedecideerd in drie games. Emiel de Rijke zette de voorsprong voor Arnemuiden op het bord door in vijf games te winnen van Peter Stolk.

Het dubbel ging vervolgens met 3-0 verloren. Ook de wedstrijden tussen Davidse en De Witte (0-3) en Schoone en De Rijke (3-0) leverden geen noemenswaardige verrassingen op. De Heide won vervolgens in vier games van Stolk en toen De Rijke met 3-0 van Davidse won leek de winst al bijna binnen. Weinig tafeltenniskenners zouden namelijk bij de wedstrijd tussen De Witte en Stolk hun geld hebben ingezet op de speler uit Bergen op Zoom. Het liep echter anders want met veel servicegeweld bracht hij De Witte zijn eerste nederlaag van de middag toe.

Vervolgens was het dus aan Jeroen de Heide om tegen zijn voormalig teamgenoot Schoone de winst op het scorebord te zetten. Dat lukte met 9-11 13-15 en 4-11, waardoor het team uit Arnemuiden de tafeltennissers van Markiezaat voorbij kroop in de stand. Arnemuiden staat nu derde, maar de verschillen tussen de plaatsen 3 en 5 blijven beperkt.

Bij het tweede team had de overenergieke Poppe nog een paar andere activiteiten voor zijn vrijdagavond gepland, maar geen nood, dan speel je toch gewoon de eerste drie wedstrijden? In zijn eerste pot kreeg P met 11-9 in de vierde klop van Erwin Voet, dat zette hij vervolgens recht met winst in vier games tegen Joop Maas en Shanaya ’t Hooft. Toen P uitgezwaaid was konden Erik en Akki aan de bak. Mentor begon goed met een 3-0 overwinning op Maas en ’t Hooft. Na een spannende wedstrijd en vier matchpoints moest hij Voet echter na 16-14 in de vijfde game feliciteren.

Akki kende een matige start van de competitie, maar begint weer langzaam op stoom te komen. Shanaya en Joop gingen er in drie games af, tegen de sterk spelende Erwin werd het een vijfgamer, maar die ging ook met 11-6 naar Arnemuiden. De dubbel ging wel met 14-12 in de vijfde game naar SAR, waardoor het Arnemuiden-team zeven punten mee terug kon nemen door de tunnel. Ook TTC Middelburg won met 7-3 waardoor de achterstand nog altijd drie punten bedraagt, wel zijn de achtervolgers verder achterop geraakt.

Team 3 speelt eveneens in de 2e klasse, maar dan in de verder geheel Brabantse klasse B. Dit keer was Tios de tegenstander. Hoewel het Tilburgse team hekkensluiter is, leek vrijdagavond het lage behaalde punten toch wat geflatteerd. Arnemuiden trad aan met Lajos, Marc en de zonnige joker Max. Laatstgenoemde ging goed van start met een 3-0 winst op Stefan Kant. Lajos moest vervolgens na vier games Sander van den Broek feliciteren en helaas gold hetzelfde voor Marc, ondanks een 2-1 voorsprong in games tegen Eline Gelderman. De dubbel ging weer met 3-0 naar Arnemuiden, Sander won vervolgens 3-1 van Max en MC zette de stand weer gelijk met een 3-1 overwinning op Kant.

Toen ook Lajos na een ware thriller een 3-2 overwinning boekte op Eline, leek de eerste overwinning van de competitie in de lucht, maar daar staken de Tilburgers een stokje voor. Sander won in vier games van Marc. Max kwam nog knap terug van een 2-0 achterstand in games tegen Eline maar moest toch na vijf games het hoofd buigen en ook Lajos wist zijn kansen op een tweede winstpartij niet te verzilveren tegen Kant met een 13-11 verlies in de vijfde game. Het slechte nieuws is dat nummer 6 Tios dichterbij is gekropen, het goede nieuws is dat nummer 4 Hita ook weer in het vizier is.

In de vierde klasse A kan Arnemuiden 4 terugkijken op een goede eerste competitiehelft. Vrijdag werd er gewonnen van TTC Middelburg 6. Na een nipt verlies van Nico in vijf games van Sven van Flierenburg gingen de daaropvolgende vijf wedstrijden redelijk eenvoudig naar Arnemuiden, alleen moest Casper alles uit kast halen tegen Ron Deen, die vervolgens wel van Nico en Anita won. Anita verloor eveneens van Sven, zodat het Arnemuiden-team weer 6 punten kon toevoegen aan het totaal. Het team staat nu drie punten achter koploper Scaldina.