18-03 Sören de Witte helpt Arnemuiden met hattrick aan gelijkspel tegen HTTV

door | 31 maart 2023

Het eerste herenteam van Arnemuiden heeft in de landelijke 2e divisie met 5-5 gelijkgespeeld tegen het Haagse HTTV-070. In Den Haag bleef Sören de Witte ongeslagen. Hij verloor zijn eerste game van de dag tegen Sjoerd Vaders, maar bleef de daaropvolgende 9 games ongeslagen. Marc Hackenberg en Emiel de Rijke wonnen allebei van Pepijn van der Hoeven.

Hackenberg kende een wat stroeve start van de competitie, maar noteerde tegen de Hagenezen zijn eerste winstpartij toen hij met 14-12 in de vierde game won van Pepijn van der Hoeven. Hij had nog uitzicht op meer. Zo moest hij tegen Charlie Vierling (foto) pas in de vijfde game het hoofd buigen. Emiel de Rijke verloor in vier games van Vaders en Vierling, maar won in even zoveel games van Van der Hoeven. Het dubbelspel had nog de kroon op de middag kunnen zetten, maar daarin verloren De Witte en De Rijke met 3-1.

Het team van Arnemuiden vindt zichzelf na zes wedstrijden terug op de derde plek. Op 1 april krijgt de competitie een vervolg met een thuiswedstrijd tegen het hoog geplaatste Sittard.

Het tweede team van Arnemuiden was de laatste weken goed op weg, maar kreeg afgelopen vrijdag tegen Hotak een flinke nederlaag om de oren. In de thuiswedstrijd werd het 8-2 voor het team uit Hoogerheide. Arnold de Gier en Wilfred Joossens wonnen beiden een wedstrijd.

Joossens begon de wedstrijd ijzersterk met tweemaal 11-5 winst tegen Hotak-kopman Peter van Oeveren. Toen was de koek echter op en werd het 4-11, 8-11 en 6-11. Ook tegen Dennis Overbeeke speelde Joossens een spannende partij, maar hierin moest hij na 12-10 in de vierde game zijn tegenstander feliciteren. Wel won hij eenvoudig met 3-0 van Patrick van Loon.

Dat deed Arnold de Gier ook, maar die kreeg tegen Overbeeke en Van Oevelen respectievelijk een 3-0 en 3-1 nederlaag te verwerken. In de dubbel werd het nog wat spannender, maar hierin waren Overbeeke en Van Oevelen met 11-9 in de vijfde game te sterk voor De Gier en Joossens. Steven Klijn kon deze avond geen potten breken. Overbeeke en Van Oevelen waren met 3-0 te sterk, tegen Van Loon haalde Klijn er nog een vijfde game uit, maar hierin moest hij ook zijn tegenstander feliciteren.

Omdat koploper TTC Middelburg 3 ook verloor is de achterstand op de koploper nu vijf punten. Hotak en Het Markiezaat hijgen alleen nu het team van Arnemuiden in de nek.

Arnemuiden 3 komt eveneens uit in de 2e klasse, maar dan in de ‘Brabantse’ poule B. Nu had het team het geluk dat tegenstander Hita ’79 uit Hilvarenbeek maar met twee man op kwam draven en ook de beste spelers had thuisgelaten.

Thijs Vleugel won in vier games van Tim Verheggen, maar moest na even zoveel games Ronald van Beurden feliciteren. Izak Heijboer was wel in vier games te sterk voor beide spelers. Samen wonnen Vleugel en Heijboer ook de dubbelwedstrijd in vijf games. Lajos Cselik kon in zijn twee enkelwedstrijden deze avond geen potten breken.

Met de 7-3 overwinning is Arnemuiden opgeklommen naar een gedeelde vierde plaats met Hita. Er is dus nog wat om voor te strijden de komende weken, te beginnen met de uitwedstrijd tegen The Back Hands.

Arnemuiden 4 speelde voor de zoveelste keer in haar roemruchte historie tegen Reynaert uit Hulst. Casper van Belzen bleef tegen Jos van Wees, invaller Ivo Luijcks en Winsly Athaide ongelslagen al won hij van laatsgenoemde pas met 12-10 in de vijfde game. De overige twee punten kwamen van Anita Minnaar-Kusse die hoewel ze haar arm geblesseerd sloeg toch overeind bleef tegen Luijcks en Van Wees. Rob Brant miste wedstrijdritme en kwam deze avond niet tot scoren. Ook de dubbelwedstrijd wisten Van Belzen en Brant ondanks een 2-0 voorsprong in games niet te verzilveren.

Arnemuiden doet met dit gelijkspel nog altijd mee in de hoogste regionen van de vierde klasse.