20-03 uit de PZC: TTVA slaat toe op transfermarkt

door | 31 maart 2023

De tafeltennissers van TTV Arnemuiden hebben zich voor de komende najaarscompetitie versterkt met Jannes van Bragt. De Walcherse tweededivisionist moest de ploeg versterken omdat de tafeltennisbond vanaf het najaar een andere competitie-opzet hanteert

De NTTB heeft besloten dat vanaf de najaarscompetitie niet met drie, maar met vier spelers gespeeld zal worden. Per team spelen vier tafeltennissers drie keer in het enkelspel per wedstrijd en wordt er één dubbelpartij gespeeld; dertien duels per competitiewedstrijd in totaal dus. Dat zijn er nu nog tien.

Om daar aan te kunnen voldoen, heeft Arnemuiden Jannes van Bragt aangetrokken. De 22-jarige Brabander komt over van VTV uit Nieuwegein, waar hij nu ook al in de tweede divisie speelt. De inwoner van Dongen komt met zijn huidige ploeg in een andere poule uit dan zijn toekomstige club.

Arnemuiden weet zich na de transfer verzekerd van vijf spelers voor de najaarscompetitie. Marc Hackenberg en Jeroen de Heide zijn de vaste krachten van de groep. Zij spelen al langer voor de ploeg uit het vissersdorp. Sören de Witte en Emiel de Rijke komen pas sinds dit seizoen uit voor Arnemuiden. Zij kwamen over van provinciegenoot TTC Middelburg.