20-09 Van bat naar kite

door | 25 september 2023

Arnemuiden 3 speelde op een druilerige dinsdagavond in Roosendaal haar eerste competitiewedstrijd. Erik Schuurman alias Mentor moest geblesseerd afhaken, vandaar dat de Arnemuiden-equipe bestond uit Akki, P en invaller Sander de Kok, die voor deze rentree gelijk voor de leeuwen werd gegooid in de 1e klasse.

De mannen moesten er een beetje inkomen, want na vier wedstrijden stond het 3-1 voor het team uit Roosendaal. Kok legde een goede partij op de mat tegen Rob Broumels, maar wist enkele gamepoints niet te verzilveren en verloor met 14-12 in de vierde game. Vervolgens was Akki in drie eenvoudige games te sterk voor Paul Verhaard, waarna onze P Joery Hemelaar na 12-10 in de vijfde game moest feliciteren. Ook de dubbel werd een prooi voor de spelers uit Roosendaal.

Na de 3-1 stand volgde er echter een goede fase voor Armpje 3 (dit jaar hebben we door omstandigheden geen team 2). Zo luisterde Sander zijn debuut in de 1e klasse op met een prachtige overwinning in vier games op Verhaard, liet P (opnieuw na vijf games) Rob Broumels kansloos en gaf Akki Joery Hemelaar met 11-9 in de vierde game het nakijken. Poppe kwam 2-1 achter tegen Verhaard, maar rechtte zijn kleine ruggetje en pakte eveneens de tweede overwinning van de avond.

Tussenstand 3-5, maar het slotstuk was weer voor ODT. Hemelaar won in drie games van Sander en Akki was kansloos tegen Broumels. De 5-5 einduitslag mag echter een mooie teamprestatie genoemd worden, waarbij het aanpassingsvermogen van Sander zeker niet onvermeld mag blijven.

Veel tijd om dit te vieren was er niet, want Poppe vertrok snel naar Hoek van Holland, waar hij vanmorgen in alle vroegte met zijn geliefde kite op de klotsende Noordzee aantrad om – evenals clubgenoot Marc Riemens en honderden andere kitematen – mee te doen aan de kitesurftocht Hoek tot Helder. Een keurige planning zoals we dat van onze P kennen. Veel succes op het water, maatjes!