23-09 Wisselende resultaten bij eerste thuiswedstrijden

door | 25 september 2023

De eerste thuiswedstrijden in de afdelingscompetitie werden gisteravond gespeeld. We starten met ons vijfde team, dat aantrad tegen het vlaggenschip van Yerseke. Arnemuiden trad aan met Bas Steijn, Rob Brant en Nico Baarends. Bas vindt het altijd lekker spelen tegen Overbeeke en won in zijn openingspartij ook zijn zevende onderlinge wedstrijd op rij. Vervolgens stokte de teller erven voor Arnemuiden. Rob Brant is tegenwoordig wat meer met andere sporten bezig en dat kwam zijn wedstrijdritme achter de tafel niet ten goede met drie nederlagen als gevolg. Nico en Bas verloren van Rienk Janssens en toen Nico ook Youri van Dijken moest feliciteren stond er een 1-7 tussenstandje op het telbord. Daar lieten de Arnemuidenaren het niet bij zitten en dankzij een 3-0 overwinning van Nico op Jan en een 3-2 overwinning van Bas op Youri kwam er een 3-7 nederlaag op het bord te staan.

De wedstrijd van Arnemuiden 4 tegen het tweede team van Smash ’76 uit Sint Annaland kende een soortgelijk verloop. Koos kwam tegen Jordi van de Klooster in de vierde nog terug van een grote achterstand, maar dolf toch het onderspit en Max had het gevoel nog niet tegen Hannes (0-3). Gelukkig hield Janis Zwemer het team van Arnemuiden op de been door in vier nipte games Matthijs van der Graaf te verschalken. De dubbel en tweede enkelspelserie was weer voor Smash. Max kwam er niet aan te pas tegen Jordi, Koos speelde tegen Mathijs en zichzelf (0-3) en Jan miste kansen op een 2-1 voorsprong en daarmee ook de wedstrijd tegen Hannes (1-3). Een paar punten zouden zeer welkom zijn, maar toen Max met 0-2 achter kwam tegen Mathijs leek een zege ver weg. Max haalde echter na tweeënhalve wedstrijd eindelijk zijn niveau tegen Van der Graaf en bekroonde dat met een 3-2 overwinning, wat leidde tot een aantal onvervalste en tevens ondefinieerbare kreten van Stallandse zijde. Jan leverde ook in zijn laatste wedstrijd een puike pot af, maar moest in vieren het onderspit delven tegen Van de Klooster, waarna Heijboer in zijn zesde partij van de avond, vanwege zijn invalbeurt, toch genoeg energie had om van Besseling te winnen. Eindstand eveneens 3-7.

In de eerste klasse heeft Arnemuiden 3 door een elleboogblessure van onze Mentor veel invallers nodig. Eerder deze week pakte Sander de Kok al zijn potje mee, dit keer viel Koos in tegen de Waalwijkers, die naar eigen zeggen buiten de landsgrenzen moesten pingpongen. Ook P was weer terug van weggekite en hij stond dan ook samen met onze voorzitter op het wedstrijdformulier. Nu kun je Wilbert Poppe na een marathon nog wakker maken voor een tafeltenniswedstrijd, dus geen excuses. Die waren er ook niet. Daniel Gritto en Robert Lia gingen er met 3-0 af, alleen Maurice van Alebeek was met 3-0 te sterk. Akki won zijn openingswedstrijd nipt van Van Alebeek met 11-8 in de vijfde, was ook te sterk voor Lia, maar moest ondanks een 2-1 voorsprong de winst aan Gritto laten. Koos beleefde een topinvalbeurt. Na een 3-1 overwinning op Lia, blokte hij als een baasje de spinballen van Van Alebeek weg (3-0) en was hij in vijf games – met de nodige geluksballen op het einde – ook voor Gritto te sterk. Met de dubbel van P en Akki na een ware thriller met 12-10 in de vijfde kon Armpje 3 daarmee acht punten bij het totaal optellen. Zoals de voorzitter het verwoordde: “De lat voor de invallers is hoog gelegd.”