16-10 Eerste team leidt ruime nederlaag tegen titelfavoriet

door | 20 oktober 2023

In de landelijke 2e divisie hebben de tafeltennissers van Arnemuiden drie punten gescoord tegen titelfavoriet Pecos uit Oegstgeest. Sören de Witte, Jannes van Bragt en Peter Roeland zorgden voor de punten.

Vooraf wisten de tafeltennissers van Arnemuiden dat het een lastige kluif zou worden tegen het team uit Oegstgeest. Het team speelde de afgelopen weken regelmatig met een invaller, maar kwam zaterdag op oorlogssterkte op bezoek in het Zeeuwse vissersdorp.

De start was echter veelbelovend. Arnemuiden-kopman Soren de Witte overklaste Tony Houxuan en Jannes van Bragt perste er een vijfde game uit tegen voormalig eredivisionist Rene Waterreus. Vervolgens leek Peter Roeland het tweede punt op het Arnemuiden-bord te zetten toen hij bij een voorsprong van 2-1 in games met 10-8 voorkwam tegen Jens Wiersma. De speler uit Oegstgeest ontsnapte echter en won ook de vijfde game. Roeland wist zich echter te revancheren door Pecos-verdediger Tom Helle in drie games te kloppen. Een knappe prestatie, want Helle had voorafgaand aan deze wedstrijd nog 11 van de 12 wedstrijden gewonnen deze competitie. Ook Jannes van Bragt wist van Helle te winnen na een zwaarbevochten zege met 15-13 in de vijfde game.

In de overige wedstrijden maakte Pecos echter haar status van titelfavoriet waar. Marc Hackenberg had een off-day kwam deze dag niet tot scoren. Voor Roeland, De Witte en Van Bragt bleef het bij één winstpartij. Ook in de afsluitende dubbel wist het Arnemuiden-duo De Witte en Van Bragt niet te winnen.

Arnemuiden staat na de helft van de competitie op een veilige vierde plaats, die aan het einde van de competitie voldoende is voor handhaving. De marges zijn echter krap met drie punten voorsprong op Red Stars uit Venray en tien punten op Hilversum. Zaterdag 28 oktober wordt de competitie vervolgd met een uitwedstrijd tegen Belcrum uit Breda.