15-10 Meer pinten dan punten voor Arnemuiden teams

door | 20 oktober 2023

Regende het vorige week nog vierpunters voor de teams uit Arnemuiden. Gisteravond moesten de drie teams het met slechts drie puntjes doen. Alle teams hadden weer hun eigen verhaal.Zo kreeg team 3 de drie punten in de schoot geworpen. Koploper Belcrum kwam namelijk met 2 dames aan, namelijk Julia Janssen en het jonge talent Lynn Schijven. Helaas voor Arnemuiden bleef het ook bij de drie punten, al was er in veel potjes uitzicht op meer. Zo verloor P twee keer in de vijfde game. Ook invaller Sander de Kok streed weer voor wat hij waard was. Dat resulteerde tegen Julia Janssen tot een knappe comeback, maar ook hij moest de vijfde game aan Julia laten. In de dubbel was een 2-0 voorsprong voor Kok en P niet genoeg. De tweede invaller Max had deze avond minder kans. Ondanks de traditionele voorbereidingsmaaltijd van La Chouffe en shoarma wist deze hardhitter van weleer geen enkele game te winnen. Na de eerste competitiehelft staat Armpje 3 op de vijfde plaats, maar heeft het nummer 4 ODT nog in het vizier. Het team uit Roosendaal is over twee weken de tegenstander in Arnemuiden.

Voor team 4 begon de avond veelbelovend. Koos won in vijf games van Jesse Steijn, Thiesco versloeg mopperend Niels van der Mark en na de nederlaag van MC tegen Rinze werd ook het dubbel MC/Thiesco voor het eerst dit seizoen in stelling gebracht met een overtuigende 3-0 overwinning als gevolg. Na de 3-1 voorsprong haperde echter de motor. Thijs en MC wisten geen game meer te winnen. Koosje pakte nog een game tegen Mister Backhand Rinze en had vervolgens tegen Niels van der Mark bij een 2-1 en 10-7 voorsprong alle gelegenheid om de partij af te maken. U raadt het al, dat gebeurde niet. Vervolgens nam Niels een 10-7 voorsprong in de vijfde game, maar maakte hij bij 15-13 het winnende punt en zette hij daarmee de 7-3 overwinning voor de Middelburgers op het bord. Arnemuiden 4 heeft dit seizoen nog niet gewonnen, dus net als vorig jaar worden de zinnen ook hier op de tweede helft van de competitie gezet.

Het ervaren team van Arnemuiden 5 speelde tegen Aloysius 1. Aloy stond voor aanvang van de wedstrijd nog laatste, maar heeft met Vivian Blanckaert een belangrijke troef in huis. ‘Vief’ speelde tegen het Arnemuiden-team voor het eerst mee en had geen moeite met Bas, Cas en Nico. Ook de – eveneens ervaren – Hubert de Wilde was te sterk voor Cas en Nico, die dit jaar allebei hun vijftigste competitiejaar ingaan. In een spannende wedstrijd wist Bas wel van Hubert te winnen. Cas en Bas voegden daar nog een overwinning op Henri Jugens aan toe. De dubbel ging met 3-0 verloren. Het wordt een wat eenzijdig verhaal, maar ook Arnemuiden 5 is verwikkeld in de strijd om lijfsbehoud. Reynaert, Westerzicht en Yerseke zijn uit beeld. Het verschil tussen Aloysius, Arnemuiden en Kapelle bedraagt slechts 1 punt.