19-11 Arnemuiden verliest van hekkensluiter, maar kan volgende week handhaving veilig stellen

door | 20 november 2023

De tafeltennissers van Arnemuiden zijn in de landelijke 2e divisie tegen Hilversum 2 averij opgelopen. Thuis werd er nog met 12-1 gewonnen van de hekkensluiter, dit keer werd er met 11-2 verloren. Marc Hackenberg redde de eer voor het Zeeuwse team. Met Peter Roeland aan zijn zijde won hij ook het dubbelspel.

Helemaal vergelijkbaar was de wedstrijd van zaterdag met die van 30 september niet. Bij Hilversum deed ditmaal kopman Mark Hankel mee, terwijl bij Arnemuiden de kopmannen Sören de Witte en Jeroen de Heide dit keer thuisbleven. Arnemuiden trad aan met Marc Hackenberg, Jannes van Bragt, Peter Roeland en Emiel de Rijke. De start was wat zuur voor het Zeeuwse team toen Marc Hackenberg na matchpoints met 12-10 in de vijfde game verloor van Hilversum-kopman Hankel terwijl hij 2-1 voorstond in games. Op de tafel ernaast gebeurde hetzelfde in de wedstrijd van Jannes van Bragt tegen Lars Banning. Hilversum liep uit tot 5-0 toen Hackenberg het eerste tegenpunt op het bord zette tegen Banning.

Toen was de koek op voor Arnemuiden, al hadden zowel Jannes van Bragt als Emiel de Rijke nog kansen in de vijfde game tegen Daan Bakker. Die hield echter het hoofd koel en de punten in Hilversum. In de afsluitende dubbelwedstrijd werd het duo Hackenberg-Roeland ingezet. De ouwe rotten wonnen deze wedstrijd met 13-11 in de vierde game, zodat het puntenaantal op twee kwam. Veel consequenties hoeft de nederlaag nog altijd niet te hebben. De voorsprong van Arnemuiden op Hilversum is met nog 1 wedstrijd te gaan maar liefst 12 punten. Op Red Stars 2 uit Venray is de voorsprong tien punten. Die ploeg treft Arnemuiden volgende week thuis., twee punten zijn dan voldoende voor handhaving in de 2e divisie.

Tijdens de slotwedstrijd zal Jeroen de Heide zijn afscheidswedstrijd spelen. De Heide gaat verhuizen en zal vanaf komend seizoen uitkomen voor Avanti uit Hazerswoude-Dorp. De lange Arnemuiden-speler maakte in 2011 zijn debuut voor Arnemuiden toen hij met het team promoveerde naar de 1e divisie, het hoogste niveau dat is gespeeld in Arnemuiden. Na een tussenstapje in Brabant, maakte hij in 2017 zijn comeback in het Arnemuiden-shirt, waar hij opnieuw een unicum beleefde door drie jaar op rij met zijn team kampioen te worden en het team terug te brengen in de 2e divisie waar het vandaag de dag acteert.