18-11 Doek valt definitief voor Arnemuiden 4, Team 5 op trainingskamp

door | 20 november 2023

De successen bij de teams van TTV Arnemuiden worden deze competitie grotendeels achter de bar gevierd. Achter de tafel is het huilen met de pet op. Gelukkig is de gezelligheid er nog altijd niet minder om.

Arnemuiden 3 deed in de 1e klasse lang mee om lijfsbehoud, waarbij er noodzakelijkerwijs elke wedstrijd met invallers werd gespeeld. Hoewel invallers Kok en Koos inmiddels hun invallimiet hebben bereikt stonden vrijdag Marc (MC) Riemens en Thiesco Vleugel paraat. Vaste waarde Arnold de Gier was namelijk nog niet hersteld van de blessure aan zijn toch al aanzienlijke rug. Tegenstander Irene is nog in de race om het kampioenschap en liet daar in Matchpoint ook geen onduidelijkheid over bestaan. De invallers streden voor wat ze waard waren, maar helaas wist Thijs een vijfde game tegen Rob Koggel en MC een vijfde game tegen Ries van der Steen niet in winst om te zetten. In zijn laatste wedstrijd versloeg MC wel Schafeltenniskoning Bram van den Berg in de vijfde game. Het werd het enige punt van de wedstrijd. Ook Wilbert Poppe wist zijn stempel niet op de wedstrijd te drukken. Degradatie lijkt hierdoor onafwendbaar. Het goede nieuws is dat Heinrich Schuurman inmiddels weer voorzichtig achter de tafel is gesignaleerd na zijn ellenboogbreuk.

Over een zware competitie kunnen de mannen van Arnemuiden 4 meepraten. Ondanks het frisse elan van Sander de Kok en de motivatie-appjes van Max wist het team dit seizoen nog geen enkele wedstrijd te winnen. Ook tegen de ervaren mannen van The Backhands kwam daar geen verandering in al wonnen zowel Sander de Kok, Janus Zwemer als Lajos Cselik in vijf games van Kevin Kools. Daar hield de zegereeks op, want Arjan Schijven ook wel Arjan Schuiven genoemd – en Surjosja Lauwerijssen waren het Arnemuiden-team te slim af. Ook broer Pieterke Lauwerijssen was gezellig meegekomen, waar hij liet zien dat hij het tafeltennissen beter beheerst dan het darten. Arnemuiden speelt volgende week nog tegen STV, maar zal het volgend seizoen een klasse lager moeten gaan proberen.

Last but not least, Arnemuiden 5, wat ook alle moeite heeft om in de vierde klasse boven water te blijven. Vrijdagavond bestond de Arnemuiden-equipe uit Rinco de Gier, Anita Kusse en Rob Brant. Rinco verloor zijn eerste wedstrijd van Winsly, maar wist vervolgens netjes te winnen van Van Wees en De Maat. Ook Anita won van Jos van Wees. Rob Brant miste het nodige wedstrijdritme en moest al zijn tegenstanders feliciteren. Arnemuiden 5 staat met 35 punten uit 9 wedstrijden vijfde, 1 punt boven Kapelle. Laat dat nou net de tegenstander zijn volgende week vrijdag. Het team heeft onder leiding van voormalig succestrainer Jaap Meerman een trainingsweek in Papendal geboekt om optimaal geprepareerd aan de start te verschijnen