12-11 Koploper Pecos te sterk voor tafeltennissers Arnemuiden

door | 20 november 2023

Dat de tafeltennissers van Arnemuiden in de landelijke 2e divisie op bezoek bij koploper Pecos een lastig middag zouden krijgen, stond bij voorbaat eigenlijk al vast. Toch hadden de Zeeuwen na twee goede uitslagen tegen Belcrum en Avanti gehoopt het goede gevoel vast te houden. De ploeg uit Oegstgeest was echter met 10-3 te sterk.

Halverwege de wedstrijd dreigde zelfs even een walk-over voor Arnemuiden. Pecos, dat speelde met Tony Houxuan, Jens Wiersma, Tom Helle en Maaike van de Pavoordt kwam met 7-0 voor tegen Jeroen de Heide, Soren de Witte, Marc Hackenberg en Jannes van Bragt. In de volgende vier wedstrijden deed Arnemuiden echter wat terug met winst van De Witte op Helle, een overwinning van Hackenberg op Wiersma en een zege van De Heide op Van de Pavoordt. In de afsluitende dubbel zette Pecos de dubbele cijfers op het bord.

Voor Arnemuiden is er na deze nederlaag nog niks loos. Het team staat vierde en treft de nummers vijf en zes van de competitie nog. De voorsprong op nummer vijf Red Stars is echter al dertien punten, terwijl de Zeeuwen slechts drie punten achter staan op Belcrum. Volgende week is hekkensluiter Hilversum de tegenstander in Arnemuiden.

Het derde team van Arnemuiden speelt al elke wedstrijd met invallers, maar nu moest vaste waarde Arnold de Gier ook nog last-minute afhaken met een rugblessure. Een tegenvaller, want zo leverde het team meteen de eerste drie punten van de wedstrijd in. Wilbert en Izak vochten voor wat ze waard waren, maar konden ook niet veel punten extra toevoegen.

Belcrum speelt het hele seizoen al met twee man of invallers en dit keer had Lynn Schijven de invallers Tim Slagboom en Stijn van der Torre op het wedstrijdformulier staan, die overigens beiden ook uitkomen in de eerste klasse. Koos doet het als invaller dit seizoen, in tegenstelling tot de competitie in zijn eigen team een klasse lager, heel behoorlijk en won nu ook in drie games van Tim Slagboom.

Bij dat ene puntje bleef het echter. P verloor de meeste games nipt en wist er geen enkele te winnen. En ook Koos kon in zijn twee laatste wedstrijden niet imponeren. In de dubbel ging het Arnemuiden-duo goed van start en kwam het zelfs met 5-1 voor in de beslissende vijfde game, maar helaas wist het ook deze partij niet af te maken.

De voorsprong die het team had op ODT is na de 7-3 overwinning van de Roosendalers op TTC Middelburg ineens een achterstand geworden van vier punten. De Arnemuidenaren zullen dan ook alles uit de kast moeten halen om deze achterstand in de twee resterende wedstrijden recht te zetten.