11-11 Arnemuiden 5 wint kraker tegen Aloysius

door | 20 november 2023

In de zevende competitieronde toog Arnemuiden 5 op een grauwe vrijdagavond naar Graauw. Het gemiddelde aantal dienstjaren van het Arnemuidse team is met de komst van Rik in het team aardig gekelderd, maar gisteravond trad er met Bas, Cas en Anita toch een team aan dat de 100 gezamenlijke tafeltennisjaren al ruim gepasseerd is.

Bij het team van Aloysius deed met Vivian de grande dame van het Zeeuws-Vlaamse tafeltennis mee. De vierde klasse is voor haar echt een te laag niveau en hoewel Cas ze nog een game wist af te snoepen, won ‘Viev’ haar drie partijen overtuigend. Ook de punten van de dubbelwedstrijd bleven in Graauw. De wedstrijden tegen Luuk van de Walle en Henri Jugens wist het Arnemuiden-trio echter vrij eenvoudig in winst om te zetten en zo namen ze zes broodnodige punten mee terug naar Arnemuiden. Armpje 5 vindt zich nog altijd terug op de vijfde plaats, maar heeft slechts 2 punten minder dan Kapelle dat een wedstrijd meer heeft gespeeld. Volgende week is Reynaert de tegenstander.

Armpje 4 zit de hele competitie al in de hoek waar de klappen vallen en daar kwam vrijdagavond geen verandering in. TTC Middelburg 3 is op kampioenskoers en wilde met Berndsen en Porte in de opstelling ook niets aan het toeval overlaten. De start van Arnemuiden was nog goed. Zo wist Sander de Kok na een zinderende wedstrijd te winnen van Jesse, de jongste telg van de roemruchte tafeltennisfamilie Steijn. Thiesco en MC kwamen er echter niet aan te pas tegen Porte en Berndsen en verloren ook samen het dubbelspel. Na een nederlaag van Kok tegen Porte liet MC dit keer de jonge Steijn met 3-0 kansloos. Toen was de koek echter op en wist alleen MC nog een game van Rinze te winnen. Ondanks de nederlaag was de derde helft echter zoals gebruikelijk voor Arnemuiden en werd het weer een mooi feestje in de Zandkuil.

Vanmiddag zijn Arnemuiden 1 en 3 aan de beurt. Arnemuiden 3 treedt aan tegen Belcrum in Breda en zal elke punt nodig hebben in de strijd om lijfsbehoud. Arnemuiden 1 is na de monsteroverwinningen op Avanti en Belcrum in goeden doen en hoopt deze lijn voort te zetten tegen koploper Pecos. De trein met supporters zal bijna vertrekken, alleen heeft de scheidende burgemeester Harold Bergmann trouwe supporters Thijs V en Elroy C een reisverbod opgelegd.