10-12 Titels voor Mitchel en Soren bij Clukampioenschap TTV Arnemuiden

door | 11 december 2023

Soren de Witte is voor het eerst clubkampioen geworden van TTV Arnemuiden. Nadat hij moeiteloos zijn poule doorkwam, won hij in de kwartfinale met 3-0 van Arnold de Gier, in de halve finale met 3-1 van Emiel de Rijke en in de finale met 3-1 van Jannes van Bragt. Ook Van Bragt kan terugkijken op een goede dag. Hij wist in de vervolgrondes achtereenvolgens met 11-8 in de vijfde game van Wilbert Poppe en met 12-10 in de vierde game van Marc Hackenberg te winnen.

Het seniorentoernooi startte met twee poules van zeven spelers, waarbij Max nog last minute werd ingevlogen als invaller voor Rinco. In poule A kwam de eindstand exact volgens plaatsing uit. Soren de Witte bleef ongeslagen en ook Jannes van Bragt en Emiel de Rijke plaatsten zich eenvoudig voor de kruisfinales. Het vierde ticket ging naar Izak, die zich door 3-0 zeges op Erik en Max in zijn eerste wedstrijden een uitstekende uitgangspositie had verschaft. Ook kreeg hij bijna Jannes eronder, maar de Brabander bleef met 11-9 in de vijfde game nipt aan de goede kant van de score. Erik werd uiteindelijk vijfde, voor Max en Merien.

In poule B stond Peter Roeland eerst geplaatst, maar hij moest in zijn laatste wedstrijd de eveneens ongeslagen Marc Hackenberg feliciteren. Ook Wilbert (derde) en Arnold (vierde) plaatsten zich eenvoudig voor de volgende ronde. Sander de Kok streed voor wat hij waard was, maar moest genoegen nemen met de vijfde plek, voor Casper van Belzen en Mirte Minnaard.

In de kruisfinales liet Soren geen spaan heel van voorzitter Akki (3-0), boekte Emiel een verrassend eenvoudige overwinning op Peter (3-0), was Hacky te sterk voor Koos (3-1) en bleef Jannes tegen Poppe in de vijfde game net aan de goede kant van de score (3-2). Waar het in de competitie nog weleens mis kon gaan in de vijfde game, liet Jannes zich vandaag van zijn sterkste kant zien.

Die lijn trok hij ook door in de halve finales, toen hij Marc Hackenberg in vier games wist te kloppen. In de andere halve finale speelden Soren en Emiel verschillende spectaculaire ralleys, maar was het Soren die uiteindelijk in vier games als winnaar uit de bus kwam. In de finale pakte Jannes brutaal de eerste game (8-11), maar de daaropvolgende games gingen met 11-9, 12-10 en 11-7 naar De Witte, die zich weer een jaar lang clubkampioen mag noemen.

Voor het eerst in jaren vond er ook weer een clubkampioenschap jeugd plaats. Erik, Sander en Mirte hebben de jeugdtraining dit jaar opgepakt en dat heeft geleid tot een enthousiaste trainingsgroep. Acht spelers deden deze zaterdag mee aan het kampioenschap. Uiteindelijk was het Mitchel die de titel pakte, voor Liz en Joel. Zij kregen een beker mee naar huis, maar ook voor Mats, Mara, Eva, Milou en Jaira was er een mooie dikverdiende medaille.