20-01 NK DE licenties

door | 5 februari 2024

Akki, MC, Thiesco en Koosje speelden vandaag het NK voor DE licenties in Schiedam. Ook de kleine Heijboers waren traditiegetrouw van de partij. Akki speelde een sterk toernooi, maar dolf drie keer in vijf games en 1 keer in vier games het onderspit, waarbij hij onder meer matchpoints tegen Johan ’t Hooft niet wist te benutten. Thijs startte sterk met een 3-0 winst, maar moest zijn overige tegenstanders feliciteren. Riemens won twee keer dik en verloor twee keer nipt, maar dat was niet voldoende om zijn poule te overleven. Koos had meer geluk, ook hij won twee wedstrijden, maar ging op onderling resultaat door. In de hoofdronde was de eerste wedstrijd wel meteen het eindstation.

In de dubbels ging alleen de nummer 1 uit de poule van 3 door naar de volgende ronde. Beide duo’s (Thijs en Marc bij de E’s en Akki en Koos bij de D’s) speelden goed en wonnen allebei een keer met 3-0. Thijs en MC wisten een 2-1 voorsprong tegen het duo Brouws/Kemmeren niet te verzilveren en Koos en Akki speelden een sterke partij tegen de jonge talenten Friptu en Ritzerveld. Na een knappe 2-0 voorsprong ging de zege echter naar het Avanti-duo.

Na een wilde rit door Schiedam werd er nog een kapsalon genuttigd bij de lokale Turk, waarna het Polen-busje van Koos de tafeltennissers weer veilig afzette op de carpool in Kapelle.