22-01 NK BC licenties

door | 5 februari 2024

Gisteren vond het NK BC plaats. Ook hierbij vier deelnemers van Arnemuiden.

Emiel startte sterk tegen Erik Mulder, nam brutaal een 2-0 voorsprong maar moest toch met 3-2 het hoofd buigen. Vincent Suiker was met 12-10 in de vierde game te sterk.Zoveel punten haalde Stekel niet tegen Michel Laroo, maar die won dan uiteindelijk ook het NK C.

Ook Jannes haalde de hoofdronde niet. Hij speelde met een blessure, waardoor hij zijn forehand minder kon versnellen, maar won desondanks met 3-1 van Ron Vollebregt. David Dijkhoff en Artem Zeziulin waren te sterk.

Ook Jeroen (Lange) kwam deze dag nog voor ons mooie cluppie uit. Hij leek echter het frituurluchtje uit de keuken van Matchpoint te missen, want hij verloor in vijf games van Yakup Yildizlar en Mats ten Vergert en Bjarne van den Haselkamp was in vier games te sterk.

Sören deed mee bij de B’se en had er zin in vandaag. Hij speelde een zeer sterkte poulefase waarin in drie games van Rick Bakker, in vier games van Maarten Loeve en in vijf games van Brent Bakker won. In de hoofdronde had hij een wat ongelukkige loting en de latere winnaar Jeroen Kivits was in vier games te sterk.

De dubbelwedstrijden waren dit toernooi geen succes voor de Arnemuiden-teams. Soren en Jannes wonnen geen enkele game. Jeroen en Emiel verloren met 16-14 in de vierde en 11- in de vijfde game.

Op naar de competitie!