26-01 Voorjaarscompetitie van start

door | 5 februari 2024

Voor Arnemuiden 4 is de voorjaarscompetitie alweer begonnen. Het team deelde donderdagavond de punten met Scaldina 1. Bas Steijn bleef ongeslagen, Casper van Belzen verloor alleen van Jeffrey Bakvis. Rik Baaij wist nog geen overwinning te boeken, maar speelde wel een kraker van jewelste tegen Peter Roelofs, daarin dolf hij met 15-13 in de vierde game het onderspit.

Team 3 komt vanavond uit tegen Goes 1, dat zich versterkt heeft met Koen Keijman. Team 2 reist af naar St Willebrord.

Heren 1 trapt de landelijke tafeltenniscompetitie in de 2e divisie af met een thuiswedstrijd tegen Red Stars 1 uit Venray. “Een lastige wedstrijd tegen een ervaren tegenstander”, vertelt Arnemuiden-kopman Sören de Witte.

Naast Red Stars treft het Zeeuwse team dit seizoen Scylla 1 uit Leiden, Tempo Team 4 uit Amsterdam, Taverbo 2 uit Boxtel en Het Markiezaat 2 uit Bergen op Zoom. “Scylla is torenhoog favoriet. Eigenlijk is het niet de vraag of, maar wanneer ze kampioen worden”, verwacht De Witte.

“Red Stars zal in de bovenste regionen meedoen. Het gros van het team van Tempo Team bestaat uit jongens die vorig jaar het landskampioenschap hebben behaald bij de jeugd. Ik verwacht dat dat wel leuke wedstrijden worden en ik hoop dat onze ervaring de doorslag zal geven. Verder zullen we met Taverbo en Het Markiezaat waarschijnlijk strijden om de veilige vierde plaats.”

Arnemuiden zag dit jaar Jeroen de Heide vanwege een verhuizing vertrekken naar Avanti 1, dat dit jaar in een andere 2e divisiepoule uitkomt. Middelburger Rogier Berndsen is aangetrokken als vervanger. “Hij doet enkele wedstrijden mee, zodat we wekelijks een voltallig team kunnen opstellen. Ook Peter Roeland en Emiel de Rijke zullen wat meer spelen als afgelopen seizoen.”

Marc Hackenberg en Jannes van Bragt maken het team compleet. De Witte heeft vertrouwen dat het team zich zal handhaven op het derde niveau van Nederland. “Ik hoop zelf weer wat meer potjes te winnen dan afgelopen seizoen, toen had ik een winstpercentage van 70%. Op het NK voor B-licenties in Schiedam had ik afgelopen weekend in elk geval een goede generale. In mijn poule won ik al mijn wedstrijden, waaronder van twee 1e divisie-spelers. Ik verloor vervolgens van de latere winnaar.”

Arnemuiden speelt dit seizoen haar thuiswedstrijden om 14.00 uur. In de landelijke competitie bestaat het team uit vier spelers. Zij nemen het allemaal op tegen drie tegenstanders, waarna de wedstrijd afgesloten wordt met een dubbelwedstrijd. Elke wedstrijd zijn er 13 punten te verdienen. “Vorig jaar was het geregeld volle bak. We hopen weer dat het gekkenhuis wordt in Matchpoint”, besluit de Arnemuiden-kopman.