03-02 Tafeltennis geschiedenis wordt voortgezet

door | 5 februari 2024

113 onderlinge wedstrijden stonder er op de TTapp geregistreerd tussen de spelers van Reynaert 1 en Arnemuiden 4. Vrijdagavond kwamen daar tien wedstrijden bij.

Helaas voor het Arnemuiden-team gingen de meeste punten naar d’n overkant. Bas Steijn zorgde voor de punten met winst op Huub de Maat en Jos van Wees. Bijna had hij Winsly Athaide ook aan de zegekar gebonden, maar die ontsnapte in vijf games. Nico had juist tegen Winsly de meeste kans, maar moest met 11-9 in de vierde game het hoofd buigen. De jonge aanwinst Rik speelde een puike wedstrijd, maar moest de ervaren Van Wees en De Maat na vijf games feliciteren.

Arnemuiden 3 komt dit seizoen met dank aan doos bolussen aan de competitieleider opnieuw in de 2e klasse uit. Dat ze hier thuishoren, bleek vrijdagavond toen er met 6-4 werd gewonnen van Smash ’76-2 uit Stalland. Marc Riemens was deze avond uitstekend op dreef en verloor slechts één game. Ook Thijs z’n extra trainingsuurtjes werden beloond met goede overwinningen op Joran Fase en Peter Hendrikx. Lajos was goed op weg tegen Hendrikx en Smalheeer, maar moest na een 2-0 en 2-1 voorsprong in de vijfde game het hoofd buigen. In de laatste wedstrijd haalde onze schilder zijn gram door met 3-0 van Fase te winnen. De dubbel ging verloren en dat zorgde voor een 6-4 eindstand.

Arnemuiden 2 was de competitie vorige week uitstekend begonnen door met twee man te winnen van The Backhands. Dit keer kwam het team van Markiezaat met z’n tweetjes opdraven, namelijk met Walter Bierman en Sophie Dijkers. P – weer back van zijn jaarlijkse Zuid-Afrika tripje en Akki lieten er deze avond geen gras over groeien en wisten hun partijen overtuigend te winnen. Koos speelde twee spannende wedstrijden, maar dolf beide keren nipt het onderspit. Ook de dubbel ging op vrij miraculeuze wijze verloren. In vijf opeenvolgende games stond het Arnemuiden-duo namelijk voor, maar uiteindelijk ging de winst naar Het Markiezaat. Voor de 7-3 overwinning was vooraf getekend, achteraf had er nog wel een puntje meer ingezeten.