04-02 Tafeltennissers Arnemuiden winnen na droomstart met 8-5 van Het Markiezaat

door | 5 februari 2024

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de landelijke 2e divisie hun eerste zege geboekt. In de uitwedstrijd tegen Het Markiezaat 2 uit Bergen op Zoom zegevierden de Arnemuidenaren met 8-5.

Arnemuiden ging als een komeet van start en na vier wedstrijden stond er een 4-0 stand op het bord. Marc Hackenberg won van Peter Stolk, Soren de Witte overklaste het jonge talent Tobias van Geffen, Emiel de Rijke won in vijf games van Arthur Dukker en Jannes van Bragt won van Wouter Konings.

De tweede serie was echter voor het Markiezaat. Soren de Witte verloor ondanks een 2-1 voorsprong in games met 3-2 van zijn ‘angstgegner’ Peter Stolk, Van Geffen won in vijf games van Hackenberg en Van Bragt verloor met 13-11 in de vijfde game van Dukker. Vervolgens hield Emiel de Rijke Arnemuiden in de race door zijn tweede winstpartij van de dag te boeken tegen Wouter Konings.

Soren de Witte won vervolgens zijn derde partij wel eenvoudig van Dukker, Stolk won – opnieuw nipt – van Jannes van Bragt en Van Geffen was te sterkt voor De Rijke. Het slotakkoord was echter voor Arnemuiden. Wouter Konings was geen partij voor Hackenberg en ook de afsluitende dubbelwedstrijd ging in vijf games naar het duo De Witte-Hackenberg.

Met deze 8-5 overwinning deed Arnemuiden goede zaken. Het team vindt zich terug op de tweede plaats, ruim achter koploper Scylla. De andere teams staan dicht bij elkaar. Over twee weken vervolgt het Zeeuwse team de competitie met een thuiswedstrijd tegen Tempo Team 4 uit Amsterdam.