02-03 Arnemuiden 2 – TTC Middelburg 1

door | 4 maart 2024

Arnemuiden 2 – TTC Middelburg 1, het is een affiche dat we de afgelopen decennia zelden zijn tegengekomen. Gisteravond was het echter zover. De Middelburgers zijn in deze klasse vooralsnog oppermachtig en vergaarden 28 punten uit de eerste drie wedstrijden. Tegen Arnemuiden arriveerden ze op oorlogssterkte met het Italiaanse wonderkind Andrea Bezzolato, tafeltennisveteraan Jan Steijn en de voorzitter Alwin van de Kop.

Arnemuiden speelde met Poppe, Akki en invaller Max, die zich goed had voorbereid, , getuige zijn ultieme voorbereiding met La Chouffe en shoarma. P trapte de wedstrijd af tegen Steijn. Hoewel het onderlinge resultaat volgens P zo rond de 16-0 in het voordeel van de kale krijger was, wist P er een echte wedstrijd van te maken die pas met 14-12 in de vierde game verloren ging. Ook Max pakte een gamepje tegen Andrea, waarna het de beurt was aan de clash tussen beide voorzitters. In de onvermijdelijke vijfde game ging Akki over Alwin heen en zette zo het eerste punt voor Arnemuiden op het bord.

De dubbel was volgens de aanwezigen de wedstrijd van de avond. Het sterke duo Jan Steijn/ Andrea had niets in te brengen tegen de kleine P en grote Akki en na 11-7 in de vierde game stond er een 2-2 tussenstand op het bord. Vervolgens verloor Max kansloos van Steijn, waarna P de zegetocht vervolgde tegen Alwin: 3-0 winst en een 3-3 tussenstand. Akki had maar 1 game kans tegen Andrea, waarna Alwin het opnam tegen onze Mex. Alwin kwam in de vijfde game op een 9-5 voorsprong en niets leek een zege voor de Middelburger in de weg te zitten. Max nam echter een time out met daarmee een flinke slok bier en wint de wedstrijd: 12-10.

Zou er dan nog meer in zitten dan vier punten? Het massaal toegestroomde Arnemuiden-publiek werd met de wedstrijd fanatieker. Echter, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Steijn had in deze competitie nog maar 1 game verloren, maar daar kwam na de gamewinst van P ook nog een game van onze voorzitter bij. In de vierde game was Steijn echter heer en meester. P had de laatste keren nog kansen tegen Andrea, maar moest hem nu met 11-9 in de vierde game feliciteren.

Armpje 3 komt dit jaar opnieuw uit in de 2e klasse. Na de nederlaag tegen titelfavoriet Goes volgden overwinningen op Smash ’76 2 en Het Markiezaat 6. Vrijdag werd daar nog eens een monsteroverwinning op Sint Annaland 3 aan toegevoegd. MC, Thiesco en Kokkie wonnen alle drie eenvoudig van Damian Elenbaas. Job Moerland en Hannes Besseling gaven meer tegengas. Zo won het Arnemuiden-duo MC en Thiesco opnieuw in vijf games de dubbelwedstrijd. Kok verloor helaas net van Hannes, Riemens moest alle zeilen bijzetten om Moerland te verslaan (11-8 in de vijfde game), maar de echte zenuwslopende wedstrijd was voor het laatst bewaard: Thijs Vleugel – Job Moerland: 16-14 9-11 18-16 13-15 13-11. Eindstand 9-1.

Last but not least, speelde ons vierde team tegen Yese 1. Niet voor het eerst de afgelopen decennia kende het team een stroeve start van de competitie. Daar leek Anita in haar eerste wedstrijd mee te willen breken want ze kwam met 2-0 voor Jan Overbeeke. Helaas won hij de drie daaropvolgende games met 4-11 7-11 en 6-11. Toen onze voormalig voorzitter Nico Baarends met 2-0 achter kwam tegen Youri van Dijken leek ook dit een lastige avond te gaan worden. Nico rechtte echter zijn rug en won drie games overtuigend. Cas is tegenwoordig aan het trainen op donderdagavond en liet zien het niveau ontgroeid te zijn Hij verloor de hele avond slechts 1 game. Helaas voor het Arnemuiden-team bleef het daarbij ondanks kansen van Nico tegen Jan en Rienk. Naar verluid overweegt ook teamgenoot Rinco de Gier in navolging van Cas zijn comeback te maken op de donderdagse trainingsavond.