09-03 5e ronde afdelingscompetitie afgehandeld

door | 12 maart 2024

Team 2 speelde tegen ODT. De chairman was bij uitzondering afwezig en na maanden van blessureleed stond Erik Schuurman, alias mentor, weer eens in de basisopstelling, naast Wilbert (P) en Izak (Koosje). P is de laatste weken in goede vorm en maakte daar gisteravond geen uitzondering op met drie overwinningen, waarvan vooral die tegen ODT-kopman Rob Broumels er weer eentje was om in te lijsten. Ook Schuurman pakte zijn potje mee door in vier games Van Overbeek te kloppen. Mooie comeback, Mentor! Koosje startte goed tegen Paul Verhaard, maar liet de Brabander toch langszij komen. Ook moest Koos de voormalig Fries Van Overbeek na vijf games feliciteren. Ook in de dubbelwedstrijd waren er kansen op meer, maar Schuur en P wisten een voorsprong in de vierde game niet te verzilveren. De 6-4 nederlaag is te overzien, wel heerste er na afloop het gevoel dat er zeker een puntje meer in had gezeten. De eerste helft van de competitie is naar behoren gelopen en het team heeft een marge van 11 punten op Backhands en Het Markiezaat en staat nog maar nipt achter ODT en Belcrum.

Armpje 3 had in de 2e klasse tegen STV drie andere mannen opgesteld dan vorige week en toog met Max, Januz en Lajos naar de accommodatie van de Sasse Tafeltennisvereniging. Uitgaande van de TTapp, altijd een slecht staaltje scorebordjournalistiek, waren er weinig spannende wedstrijden om te koekeloeren in Sas van Gent. De Arnemuidenaren wonnen allemaal redelijk eenvoudig van Hans Kennis. Tegen de sterke Belgen De Saedelaar en Daemers wist Max alleen de eerste te verschalken. Tegen Daemers bleef hij dit keer met lege handen achter. Natuurlijk mocht een prachtige groepsfoto met onze helpdeskmaster als stralende middelpunt niet ontbreken. Ook Armpje 3 is de competitie sterk begonnen. Goes is op kampioenskoers en Smash ’76-3 lijkt degradatie niet te ontlopen, maar voor de plekken 2 t/m 5 zijn Arnemuiden, Het Markiezaat, Smash ’76-2 en STV (mits in de sterkste opstelling) aan elkaar gewaagd. Ook voor dit team dus nog genoeg om voor te strijden in de tweede seizoenshelft.

Ook Arnemuiden 4 moest de tunnel door, maar dan voor de lange reis naar Graauw. De avond stond in het teken van de comeback van Rinco de Gier, alias Kinky, die zijn tafeltenniscarrière op een wat lager pitje heeft staan, maar bij uitzondering zijn batje nog vanonder het stof vandaan haalt. Ook Bassie en Cassie waren weer van de partij. Tegen Vivian Blanckaert, al decennia de onbetwiste koningin van het Zeeuws-Vlaamse tafeltennis, was er ook deze avond geen eer te behalen, wel wonnen de heren allemaal van Henri Jurgens. Bas&Cas wonnen ook van Luuk van der Walle, maar bleven in de dubbelwedstrijd tegen het duo Staal&Viev met lege handen achter. Vijf punten tegen Aloy zijn prima, maar het team staat halverwege de rit wel op de laatste plaats. De achterstand op Reynaert en Scaldina is echter met 4 punten nog overbrugbaar, dus we zijn benieuwd waar deze ervaren rakkers de komende weken toe in staat zijn.