10-03 Tafeltennissers Arnemuiden onderuit tegen kampioenskandidaat

door | 12 maart 2024

De tafeltennissers van Arnemuiden hadden zaterdagmiddag tegen de landelijke 2e divisie hun hoop gevestigd op een paar punten tegen kampioenskandidaat Scylla. Het team uit Leiden bestaat met Gerard Bakker en Joey Boekkooi uit spelers die vorig jaar nog in de eredivisie acteerden en zij waren met het sterke koppel Eric Olieman en Tali Cohen naar Arnemuiden gekomen. Het bleef echter bij één punt die door Sören de Witte werd gescoord tegen Tali Cohen.

Wie denkt dat de 1-12 thuisnederlaag een walk-over was, heeft de wedstrijd in Matchpoint ’82 zeker niet gezien. Het publiek werd verwend op wedstrijden van hoogstaand niveau en de Arnemuiden boden goed tegenstand. Zo had Marc Hackenberg zowel in de vierde als in de vijfde game van zijn wedstrijd tegen Joey Boekkooi de winst voor het grijpen, maar de Leidenaar ontsnapte ternauwernood. Ook tegen Eric Olieman speelde Hackenberg een vijfde game, maar ook daarin moest hij zijn tegenstander feliciteren.

Ook kopman Soren de Witte kon zich goed meten de Leidense tegenstanders. Boekkooi moest hij na vier games feliciteren, maar Gerard Bakker sloeg hij in de vierde game helemaal weg, de ervaren Bakker toonde zich in de vijfde game net iets sluwer. Met zijn overwinning op Cohen redde Sören de eer voor de Arnemuidenaren.

Ook Jannes van Bragt liet zien over een goede vorm te beschikken. Dat kwam er in zijn eerste wedstrijd tegen Olieman nog niet uit, maar tegen Bakker en Cohen liet de Brabander in Arnemuidse dienst goed tafeltennis zien. Rogier Berndsen kwam deze middag nog niet scoren, maar wist wel hel publiek te vermaken met enkele magistrale uithalen met zijn backhand. Het duo Hackenberg-De Witte was deze competitie in de dubbel nog ongeslagen, maar moest, geheel in de sfeer van de wedstrijd, nipt aan het duo Bakker-Boekkooi laten.

Na afloop heerste er vooral berusting bij de Arnemuidenaren. “Ik heb deze middag heerlijk gespeeld, maar de tegenstander was gewoon net iets sterker. Als ik vorige wedstrijden dit niveau had gehaald, hadden we zeker meer punten gepakt”, aldus Marc Hackenberg.

Die punten kan het Arnemuiden-team de tweede seizoenshelft erg goed gebruiken. Het Zeeuwse team staat nog een paar punten voor op het Markiezaat 2 uit Bergen op Zoom, maar zag de achterstand op de nummers 3 en 4 Red Stars en Taverbo fors oplopen. Volgende week speelt Arnemuiden uit tegen Red Stars.