16-03 Arnemuiden 2 in vorm

door | 4 april 2024

De spelers van Arnemuiden 2 zijn lekker op dreef in de 1e klasse A. Gisteren werd daar een zege aan toegevoegd tegen de ervaren mannen van The Back Hands 2. Wilbert Poppe speelt al de hele competitie sterk en bleef ook gisteravond ongeslagen. Wel moest zijn overwinning tegen Surjosja Lauwerijssen van ver komen. Hij kwam namelijk met 10-7 in de beslissende vijfde game achter. Toen hij vervolgens een matchpoint verprutste leek het alsnog mis te gaan, maar het volgende punt was wel raak: 14-12. Het bleek de opmaat van een sterk begin. Akki won van Arjan Schijven, terug maar ook nog niet helemaal terug van blessureleed en Koos boekte een strakke 3-0 zege op Pieterke Lauwerijssen, dit keer de chauffeur van dienst. Toen P en Koos ook de dubbel na een 2-1 achterstand in games om wisten te zetten, stond er een 4-0 tussenstand op het bord. Akki kwam vervolgens 2-1 voor tegen Surjosja Lauwerijssen, maar die was dit keer wel bij de les en won met 12-10 in de vijfde game van onze voorzitter. P had alle moeite tegen broertje Pieter, maar won wederom in vijf games. Een simpele overwinning van Koos op Schijven zorgde voor de 6-1 tussenstand. Het werd niet de avond van de voorzitter, want hij moest Pieter – die ook wel heel veel ballen raak beukte – 11-9 in de vijfde game feliciteren. Koos won de eerste game nipt van Surjosja, verloor de tweede nipt en kwam de derde game 9-6 voor. Toen maakte Surjosja echter vijf punten op rij en won de Brabander ook de wedstrijd. P was het gevoel even kwijt tegen Schijven, maar zorgde met 12-10, 12-10 en 11-2 wel voor een keurige 7-3 eindstand. Arnemuiden 2 staat momenteel derde en heeft een mooie marge opgebouwd op de onderste twee.

Arnemuiden 3 wist dat het een taaie dobber zou krijgen met titelfavoriet Goes op bezoek en dat bleek gisteravond ook. Binnen mum van tijd stonden Thijs, Lajos en Janus 4-0 achter en was er nog maar één game gewonnen. In het vervolg werd er meer tegenstand geboden. Zo kreeg Lajos de Koen Keijman bijna op de knieën, maar moest hij de kopman van Goes toch met 11-9 in de vijfde game feliciteren. Thijs wist wel van Keijman te winnen. Met bij vlagen wervelend aanvalsspel was hij met 11-6 in de vijfde game de sterkste. Het bleef het enige punt van de avond. Zwemer en Cselik pakten hun gamepjes mee, maar wisten niet meer tot score te komen. De competitie blijft hierdoor voor het derde bol van spanning.

Arnemuiden 4 had tegen Scaldina 1 Bas en Cas in de basis en dat duo is al de hele competitie goed voor veel punten. Ook vrijdag bleven de heren ongeslagen, al moesten Bas tegen Bakvis en Cas tegen Dusic daar alle zeilen voor bijzetten in de beslissende vijfde game. Ook het dubbel ging in vijf games naar de Arnemuidenaren. Ook Anita bood deze avond goed tegenstand, maar moest Bakvis na vijf games en Roelofs na 14-12 in de vierde games feliciteren. Door de 7-3 zege nestelt Arnemuiden 4 zich naast Scaldina en is ook de afstand met de teams erboven weer kleiner geworden. Ofwel, genoeg om voor te strijden in de laatste vier wedstrijden.