17-03 Zes belangrijke punten voor tafeltennissers Arnemuiden tegen Red Stars

door | 4 april 2024

De tafeltennissers van Arnemuiden zijn in de landelijke 2e divisie tegen de kleinst mogelijke nederlaag aangelopen. In de uitwedstrijd tegen Red Stars uit Venray werd het 7-6. – Sören de Witte en Marc Hackenberg scoorden de punten.

Met name de overwinningen op Ronald Bogaard sprak tot de verbeelding. Zowel Hackenberg als De Witte wist de kopman van Red Stars te verslaan. De Witte bleef ongeslagen door na een 2-1 achterstand in games ook van Tom Thijssen en in drie lange games van Frank van der Vleuten te winnen. Hackenberg verloor van Thijssen, maar won zijn enkelpartij van Sem van Gameren.

De derde en vierde man van Arnemuiden, Jannes van Bragt en Rogier Berndsen kwamen zaterdagmiddag niet tot scoren. De Witte en Hackenberg wonnen afsluitend met 11-9 in de vijfde game ook de dubbelwedstrijd.

Arnemuiden-kopman Soren de Witte was dan ook tevreden met de uitslag. “Red Stars is een team dat al jaren in de hoogste regionen van de tweede divisie meedraait. Afgelopen weken verloren we regelmatig wedstrijden nipt, vandaag pakken we alle drie de vijfgamers.”

Het Zeeuwse team kan de 6 punten dan ook goed gebruiken. Na 6 speelrondes staat Arnemuiden op de vijfde plaats in de 2e divisiepoule. De achterstand op Red Stars, Tempo Team en Taverbo bedraagt 9 tot 10 punten. Het Markiezaat 2 uit Bergen op Zoom heeft drie punten minder verzameld. Die ploeg komt aanstaande zaterdag op bezoek in Arnemuiden.