31-03 Twee kokkies achter de tafel

door | 4 april 2024

Omdat Poppe aan z’n kleine teen werd geholpen en Koos andere dingen doet op Goede Vrijdag gingen Akki en Mentor met invaller Reindert de Kok naar Het Markiezaat. De Kok junior is in het kielzog van zijn broer onlangs lid geworden van TTVA en heeft het tafeltennisvirus dan ook aardig te pakken. Of het vooral de forehandspinnetjes of de biertjes van de maand zijn die hem zo bekoren is nog niet helemaal te zeggen, maar hij heeft de smaak aardig te pakken. Dat bleek ook tijdens zijn invalbeurt. Tegen Walter Biertjesman sleepte hij er al een vijfde game uit die nipt verloren ging en tegen Danny Bogers kwam Kokkie zelf met 2-1 voor. Helaas ging ook deze wedstrijd nipt verloren. Vooraf had Reindert de noppen van Sophie goed bestudeerd, maar zoals hij zelf al zei: “Mijn theoretische plan was heel goed, de praktijk bleek weerbarstiger.” Ook Schuurman neemt dit seizoen er tijd voor om er lekker in te komen, maar was vrijdagavond dan toch klaar voor zijn tweede wedstrijd. De eerste wedstrijd was hij nog kansloos tegen Bogers, alias de reuzendoder van Bergen, maar de tweede wedstrijd bleef mentor tegen Sophie met drie keer twee punten verschil aan de goede kant van de score. De laatste wedstrijd tegen ‘Biertje’ was de pijp leeg. Als rots in de branding hebben we bij team 2 altijd Akki nog. Ook deze avond was onze voorzitter weer in goeden doen. Sophie werd in drie games verslagen. Tegen Bierman verloor Akki de eerste game en werd het de tweede razend spannend. Akki sleepte hem echter met 19-17 in de wacht, waarna het verzet gebroken was. Ook Bogers moest De Gier na vier games feliciteren. Ook de dubbel werd een memorabele pot. Schuurman en De Gier kwamen 2-1 achter in games tegen Bogers en Dijkers, maar met 10-12 en 9-11 ging de winst naar Arnemuiden. Met vijf punten doet het Arnemuiden-team erg goede zaken in de 1e klasse. The Backhands en Het Markiezaat blijven op 16 en 17 punten, terwijl Belcrum en ODT op maximaal 2 punten zitten. Belcrum is volgende week de tegenstander in een kolkend Matchpoint.

In de tweede klasse speelden Marc Riemens, Sander de Kok en Lajos Cselik, die deze week zijn verjaardag vierde, zaterdagmiddag tegen Smash ’76-2 in Sint Annaland. De eerste helft was duidelijk voor de Stallanders. Lajos en Sander verloren in drie games van respectievelijk Jordi van de Klooster en Joran Fase, waarna MC in drie games won van Dennis Smalheer. Het Smash-duo Vd Klooster/Smalheer won met 3-0 van Kok/Riemens, Cselik verloor van Fase. Riemens leek het tij te keren toen hij twee nipte games won van de Smash-kopman Van de Klooster. Helaas liet hij enkele matchpoints in de derde game onbenut, waarna Jordi toch met 3-2 aan het langste eind trok. Met een 5-1 tussenstand leek het een lange middag te gaan worden, maar toen volgde de ommekeer. Sander won na een zinderende partij met 11-9 in de vijfde game van Smalheer, Riemens won zijn tweede pot van de dag tegen Fase en ook Lajos deed een duit in het zakje door Smalheer op zijn derde nederlaag van de dag te trakteren. In de laatste wedstrijd was Jordi te sterk voor Sander, maar na een 5-1 tussenstand konden de Arnemuiden-heren toch tevreden zijn met de 6-4 eindstand. Arnemuiden heeft nog enkele spannende weken voor de boeg. Goes en Smash ’76 lijken af te stevenen op de eerste en tweede plaats en het derde van Smash lijkt de laatste plaats niet meer te ontgaan. In de strijd om de veilige vierde plaats staat Arnemuiden 3 punten onder Het Markiezaat en 2 punten boven STV. Volgende week komen de vrienden van Het Markiezaat naar Arnemuiden.

Het vierde team nam het in de 4e klasse op tegen Reynaert uit Hulst. Dat was niet voor het eerst in de historie en de Zeeuws-Vlamingen kwamen in oorlogssterkte opdraven met Winsly Athaide, Huub de Maat en Renato de Bruijn. Toen Bassie verloor van Winsly en Cas in vijf games van Huub de Maat leek het een lange avond te worden, maar dit keer stond Anita op. De Arnemuidse schooljuf had dit seizoen nog niks gewonnen, maar stuurde in een kraker van jewelste Renato de Bruijn met 13-11 in de vijfde game naar huis. Cas en Bas volgen het voorbeeld niet, want ze verloren samen de dubbel, waarna Bas verloor van Huub en Anita van Winsly. Vervolgens won Casper in drie games van Renato en zorgde Anita voor een daverende verrassing door dit keer Huub de Maat met 13-11 in de vierde game te verschalken. Bas had geen topdag, want hij verloor in vier games van Renato. Ook Casper kon zijn noeste trainingsarbeid niet verzilveren, want ondanks een 2-1 voorsprong in games ging Winsly er met 11-8 in de vijfde game met de winst vandoor. De uitslag werd hiermee bepaald op 7-3. Arnemuiden staat hierdoor op de laatste plaats, maar omdat veel teams van elkaar winnen zijn de verschillen beperkt en staan alle teams op 9 punten afstand van elkaar. Er valt dus, opnieuw, veel om voor te strijden de komende wedstrijden.