25-03 Kersvers Nederlands kampioen treedt aan bij Moore DRV Super Final in Ttv Arnemuiden

door | 4 april 2024

Afgelopen weekend schreef Milo de Boer, in navolging van zijn vader Michel de Boer, het NK Tafeltennis op zijn naam. Deze zomer zal het tafeltennistalent ook in Zeeland te zien zijn. Net als vorig jaar maken vader en zoon De Boer hun opwachting bij de Moore DRV Super Final op zaterdag 8 juni bij Tafeltennisvereniging Arnemuiden.

Vorig jaar was De Boer senior zijn zoon in de halve finale nog de baas. Of dat dit jaar weer zal gebeuren, moet blijken. Milo is inmiddels opgeklommen tot de vijfde plaats op de Nederlandse ranglijst en verloor dit seizoen in de eredivisie voor Taverzo nog maar één wedstrijd. Afgelopen zondag wist hij zowel in het NK enkel als in het NK Dubbel (met Lode Hulshof) de eerste plaats te bemachtigen. Vader Michel, Nederlandse Kampioen in 2010 en 2021, komt dit seizoen uit voor het Duitse Bad Hamm.

Naast De Boers geven nog meer sterke spelers acte de présence in Arnemuiden. Zo is de finalist van vorig jaar, Emanuel Martins Ferreira, ook weer van de partij. De Rotterdammer speelde anderhalf jaar geleden een seizoen voor Arnemuiden, maar speelt nu al voor het tweede seizoen op rij voor SKF uit Veenendaal in de eredivisie. Ook
Sanne de Hoop heeft haar deelname bevestigd. De Hoop staat momenteel twaalfde op de Nederlandse damesranglijst en won zondag met haar dubbelpartner Tali Cohen nog het NK dubbel bij de dames.

Net als vorig jaar is ook Daniel Pava weer present. Pava komt momenteel uit voor Scyedam in de 1e divisie. Joey Boekkooi van Scylla maakt zijn debuut op het invitatietoernooi. De Leidenaar gaat momenteel met zijn team onbedreigd aan kop in de 2e divisie. De lokale inbreng uit de afdeling Zuidwest komt onder meer van Richard Verstijlen (The Backhands) en Vincent van Kuijk (SV Red Star ’58). Ook de vier Arnemuiden-spelers Soren de Witte, Marc Hackenberg, Emiel de Rijke en Jannes van Bragt zullen meedoen aan het toernooi.

De laatste twee plaatsen worden ingevuld door de nummers 1 en 2 van de Moore DRV Cup, een toernooi voor spelers vanaf een D-licentie waar vanaf eind april om wordt gestreden in Arnemuiden. Dit toernooi kent een decennialange historie. De eerste 60 spelers hebben zich inmiddels aangemeld, waaronder de finalisten van vorig jaar, Jurian de Kraker (Yerseke) en Tom de Wit (Renata). De finale van de Moore DRV Cup is zaterdag 1 juni, de Super Final vindt een week later op zaterdag 8 juni plaats.