07-11 MONSTEROVERWINNING TTV ARNEMUIDEN 1 OP RIVAAL TTC MIDDELBURG 2

door | 9 november 2021

Het vlaggenschip van Arnemuiden heeft zaterdag goede zaken gedaan in de Hoofdklasse A. Het team verpletterde in een derby het team van TTC Middelburg 2 met 9-1. Na zeven wedstrijden staat het Arnemuidse team 9 punten voor op Hotak 1 uit Hoogerheide en maar liefst 12 punten op TTC Middelburg 2.Daarmee lijkt het kampioenschap en promotie naar de landelijke derde divisie open voor het team dat vorig jaar nog uitkwam in de eerste klasse. Zaterdag bleven Jeroen de Heide (Lange Aap) en Marc Hackenberg (Hacki) ongeslagen. Herbert Keijman (Herbie) moest alleen het onderspit delven tegen Wilmer Jacobs, maar won zijn partijen van Emiel de Rijke en Jordin Heijens. Op de uitslag viel ook weinig af te dingen. Kopman De Heide moest er even inkomen tegen Jacobs, verloor de eerste game en bijna de tweede game en zag na de gewonnen derde game na een voorsprong ook de vierde game naar Middelburgse zijde gaan. De vijfde game ging echter weer met overtuiging naar de Arnemuiden-speler, die al zijn 21 wedstrijden nog heeft gewonnen. Marc Hackenberg was de afgelopen weken wat minder in vorm, maar stond vandaag geen enkele game af. Ook het dubbelspel wordt door Arnemuiden gewonnen. Herbert Keijman, die dit seizoen overkwam van Yerseke, beleeft een sterke competitie en wint gemiddeld 2/3 van de partijen, zo ook vandaag. Met een ruime voorsprong in de pocket wordt volgende week de strijd aangegaan met ODT uit Roosendaal.

Ook het tweede team van Arnemuiden speelde zaterdag een inhaalwedstrijd en wel tegen het tweede team van Smash ’76 uit Sint-Annaland, waar vorige week in een andere samenstelling met 5-5 tegen was gelijkgespeeld. Halverwege de wedstrijd leek Arnemuiden op rozen te zitten toen na winst van Erik Schuurman op Peter Hendrikx, van Arnold de Gier op Francisca Davits en Marc Riemens op Dennis Smalheer een 3-0 stand op het bord stond en Peter Hendrikx geblesseerd moest opgeven. Met 5-0 op het scorebord leek een grote uitslag in het verschiet. Waar het allemaal misging, wordt door de deskundigen nog steeds onderzocht, maar volgens de kenners lijkt met name de vijfde game het probleem te zijn. Er volgenden in de resterende wedstrijden namelijk volop kansen om de voorsprong uit te breiden, maar uiteindelijk bleef het team op een teleurstellend gelijkstel steken. Smash en Het Markiezaat hebben niet veel meer punten dan de Arnemuiden-equipe , maar hebben nog een wedstrijd tegoed. De komende weken zal er tegen Het Markiezaat en TTC Middelburg dan ook de nodige zakelijkheid aan de dag moeten worden gelegd om degradatie af te wenden.