28-11 Najaarscompetitie afgesloten

door | 2 december 2022

Voor team 2, 3 en 4 zit na gisteravond de najaarscompetitie erop. Alle teams deden in de bovenste regionen van hun klasse (toevallig ook 2, 3 en 4) mee. Team 3 was voorafgaand aan de laatste wedstrijd al kampioen. Team 2 en 4 eindigden op de derde plek.

Team 2 kreeg koploper ODT op de bezoek. De Roosendalers stonden vanaf het begin van de competitie op kop en Arnemuiden had alleen nog een theoretische kans om daar verandering in te brengen. Toch lieten de Arnemuidenaren zich gisteravond niet zomaar aan de kant zetten. Akki verloor uit tegen ODT na een ruime voorsprong van Pawlukowski en was nu gebrand op revanche. Dit keer won hij in drie spannende games. Invaller Steven kreeg de winnende bal niet op tafel tegen de lange schurkballen van De Heide, waarna Schuurman een echte Schuurman-partij speelde tegen Joepie Schoenmakers. Na vier games met kansen over en weer pakte Schuurman een strakke 6-1 voorsprong, die hij toch weer wist te verkloten naar een 10-8 achterstand. Twee wonderlijke, gedurfde ballen brachten de stand op 10-10 waarna een foute service van Joep en een zwijnbal van Schuurman de rest deden. Na vier spannende games wonnen met Mentor en Akki ook de dubbel en leek de kampioensstress bij ODT losgebarsten. Lukasz maakte met een 3-0 overwinning op Steve echter aan de onzekerheid een einde. Dankzij overwinningen van Steve op Joep en van Akki op De Heide junior (na een 2-0 achterstand) en Joepie pakte het team wel een mooie 6-4 overwinning op de kampioen.Arnemuiden eindigt hiermee op een derde plaats met het respectabele aantal van 63 punten, vijf punten onder ODT en een puntje onder TTC Middelburg. Met name de twee nederlagen tegen de hoofdstedelingen lijkt Arnemuiden de das om te hebben gedaan. Akki speelde weer een uitstekende competitie en verloor slechts twee potjes. Adje en Erik schoorden respectievelijk 78 en 53%. Thiesco en MC speelden slechts vier keer mee en dat was eigenlijk te weinig om goed in het ritme te komen. Beiden wonnen 1/3 van hun partijen. Ook de invallers (wel wat veel voor een vijfmansteam) Wilbert, Wilfred en Steven vielen verdienstelijk in.

Team 3 was als gezegd al kampioen en speelde nog een potje ‘om des keizers baard’ tegen SAR. Ook de Overkanters gingen er niet meer volledig voor en traden voor de tweede keer op rij met twee man aan: Michel Schelfhout en Remco de Waal. Arnemuiden speelde met Janus, Benno en Steve, die dus op twee tafels meespeelde. Na een eenvoudige overwinning van Steve op De Waal vielen er een paar potjes de andere kant op. Benno wist Schelfhout goed partij te bieden, maar verloor nipt met 11-9 in de vierde game en Jan liet Remco na een 2-1 voorsprong in games met 13-11 in de vijfde game wegkomen. Vervolgens ging ook de dubbelpartij na een goede 2-1 voorsprong met 2-3 naar SAR. Dankzij een overwinning van Zwemer op Schelfhout bleven er toch nog 5 puntjes in Arnemuiden.

Team 3 kwam deze vakantie na de lange vakantie van Poppe pas echt op stoom, maar zette toen ook een aantal stevige overwinningen op rij neer. Poppe bleef deze competitie ongeslagen en ook Koos speelde met een winstpercentage van 89% een goede competitie. Met respectievelijk 71, 50 en 40% droegen ook Steve, Jan en Lajos hun puntjes bij. Benno speelde deze competitie weinig mee en kwam vaak net tekort.

Tot slot team 4. Dit team kun je werkelijk op alle plekken in de 4e klasse tegenkomen, moest er vorig jaar een wedstrijd tegen degradatie worden gespeeld. Dit jaar leek lange tijd een promotiewedstrijd in het verschiet. Na de reguliere competitie (zevenkamp) was het team op de tweede plaats geëindigd en de eerste vier team namen het vervolgens met behoud van punten tegen elkaar op in een promotiepoule. Daarin was Arnemuiden minder succesvol en verloor het achtereenvolgens van Middelburg, Scaldina en gisteravond ook van kampioen STV. Tegen de Belgen Geert Daemers en Stefan de Saaedeleer was het trio Minnaar, Van Belzen en Brant zoals verwacht vrij kansloos. De punten werden gescoord door Anita en Cas tegen Hans Kennis. Rob Brant kwam deze avond niet tot scoren. Hiermee eindigt het team na 9 wedstrijden op 46 punten, twee onder Middelburg en 19 onder STV. Net geen promotiewedstrijd naar de derde klasse, tot grote opluchting van het team dat de tijd van de torenhoge ambities alweer een paar jaar achter zich heeft gelaten. Cas speelde een sterke competitie en won 79% van zijn partijen. Bas en Anita ontliepen elkaar met 53 en 47% niet veel. Nico pakte ook 33% van zijn partijen mee en Rob won 27% van zijn wedstrijden. Op naar een nieuw vierde klasse seizoen!