20-01 Vooruitblik voorjaarscompetitie (2)

door | 20 januari 2023

Vandaag blikken we vooruit op de competitie met de kopman van ons tweede team Arnold de Gier. Vorig seizoen won onze voorzitter maar liefst 19 van de 21 wedstrijden. Het team eindigde uiteindelijk op de derde plaats. Dit jaar gaat het team in een nieuwe samenstelling opnieuw een poging wagen om hoge ogen te gooien in de 2e klasse. Ook aan ‘Akki’ enkele vragen:

Hoe verloopt de voorbereiding op de competitie?

Goed, iedereen heeft zijn eigen manier van voorbereiden. Erik en ik zijn al een paar donderdagen in training. Wilfred is al maanden in trainingskamp, natuurlijk afwachten hoe het na 40 jaar afwezigheid gaat als het om de knikkers gaat maar ik heb daar wel vertrouwen in. Wilbert is zijn hoofd in zuid Afrika aan leegmaken en Steven heeft z’n eigen manieren om de eerste wedstrijd op scherp te staan.

Wie schat je als grootste kanshebber in voor het kampioenschap?

Wij, puur ratingtechnisch gezien. Al moeten we Markiezaat met de immer lastige Sophie Dijkers niet uitvlakken.

Wat is je doelstelling voor jezelf en het team?

Kampioen en 100 %. Mooi dat mentor de laatste tijd goed bezig is, ook bij de clubkampioenschappen, hopelijk zet hij dat door!

Op welke wedstrijd verheug je je het meest?

De wedstrijd tegen Nico Schuit, onze oud-Arnemuiden noppenbaas