26-01 Vooruitblik voorjaarscompetitie (4)

door | 31 januari 2023

Anita Kusse hoort inmiddels bij het meubilair van TTV Arnemuiden. Bijgaande foto stond 34 jaar geleden in de PZC. Ze vormde toen een talentvolle meisjeslichting met Monique Goormachtig en Cora Schuit met Jaap Meerman als coach. Inmiddels speelt ze al jaren in het vierde team met het team met misschien wel de meeste tafeltennisjaren van Zeeland (Nico Baarends, Casper van Belzen, Rinco de Gier, Bas Steijn en Rob Brant.) Ook zij geeft een voorbeschouwing op de competitie die voor dit team afgelopen week al van start ging.

Hoe is de voorbereiding op de competitie verlopen?

De competitie is voor ons team weer begonnen. Vooraf geeft iedereen zijn speelwensen door, zodat we een speelschema maken. Het is gelukt om iedere keer weer een team van drie te formeren. Alle 6 spelen we te weinig, maar meedoen aan de competitie doen we graag!

Wie schat je als grootste kanshebber voor het kampioenschap en wat is jullie doelstelling?

Ons doel is om in de middenmoot te eindigen en dan de tweede helft in de promotiepoule mee te spelen. Mijn persoonlijke doel is met plezier spelen en dan elke keer een wedstrijd mee pakken. Qua procenten om rond de 50% te eindigen, dit is waarschijnlijk wat te hoog ingezet en zal het rond de 33% uitkomen…Yerseke en Kerkwerve staan er qua teamrating er het beste voor. Het kan alle kanten om zeker omdat we vaak in een wisselende opstelling spelen. ( we spelen op onze ervaring) Onze kopman is Casper. De eerste wedstrijd helaas verloren. Voor mij zat er nog geen winstpartij bij, niet gek als je bijna 2 maanden niet hebt gespeeld.

Kan een afbeelding zijn van 4 mensen en staande mensen