29-01 Voorjaarscompetitie van start

door | 31 januari 2023

Arnemuiden 3 speelde gisteravond de openingswedstrijd in de competitie tegen Hita ’79 uit Hilvarenbeek, de plek die wij Zeeuwen vooral kennen van Beekse Bergen en de festivals. Een verre uitwedstrijd dus voor afdelingsbegrippen, zo zat chauffeur Lajos al om 18.00 uur in de auto om vervolgens Janus en Koosje in Goes en ’s-Gravenpolder op te pikken. Tegelijkertijd ook wel weer eens leuk om onbekende tegenstanders te treffen.

In de eerste wedstrijden was het meteen spannend. Izak verloor de eerste game nipt van Ronald van Beurden, maar trok de overige games – waarvan de laatste met 14-12 in de vierde game naar zich toe. Lajos trad aan tegen hardhitter Dirk Kaal die onlangs opnieuw papa was geworden en dus heel attent beschuit met muisjes trakteerde. Zijn forehand-klappen kreeg Dirk in de eerste game echter minder op tafel (4-11), in de tweede game waren de rollen omgedraaid (11-4), de derde game ging nipt naar Dirk (14-12), maar Lajos weerde zich kranig en pakte overtuigend de vierde game (6-11), waarna hij in de vijfde game zelfs twee matchpoints kreeg. Die benutte hij echter niet, waardoor een stunt uitbleef en Dirk met 13-11 de winst pakte.

Vervolgens gingen er drie potten redelijk eenvoudig naar Hita. Jan kreeg de services van Tim Verheggen maar moeilijk op tafel en kon maar één game pakken en vervolgens waren Lajos en Koos in de dubbel volledig kansloos tegen Ronald en Dirk. Toen ook Koos in drie games (waarvan twee keer 15-13) verloor van Dirk leek het bij een 4-1 stand een lange avond te gaan worden. Jan zette echter met goed spel een 3-1 overwinning op het bord tegen Van Beurden. Vervolgens verloren Lajos en Jan redelijk kansloos van Verheggen en Kraal. Het slotstuk was echter voor Arnemuiden. Koos knokte zich na een 2-1 achterstand in games terug tegen Verheggen en Lajos won zijn laatste wedstrijd overtuigend van Van Beurden. Met 4 punten kon het team in deze opstelling tegen het doorgewinterde 2e klasse team van Hita zeker tevreden zijn.

Arnemuiden 4 had in de vervroegde openingswedstrijd verloren van Scaldina en toog vrijdagavond opnieuw naar een tegenstander uit Schouwen-Duiveland, namelijk Kerkwerve. Het vierde speelde met Bas, Rinco en Rob en leverde een dijk van een wedstrijd af. Tegen Kees van den Hoek, Bart en Jan-Jaap de Bruijne bleven Rinco en Bas (foto) zelfs ongeslagen. De spannendste wedstrijd vond plaats tussen “de Kink” en Kees van den Hoek, getuige de gamestanden: 4-11, 11-9, 11-13, 16-14 en 9-11. Rob zorgde met een 3-1 overwinning op Kees voor het zevende punt, de dubbel ging met 14-12 in de vierde game naar Kerkwerve. Een mooie teamprestatie, waarmee het team aantoonde ook zonder kopman Casper goed voor de dag te kunnen komen.