30-01 Zevenklapper voor tafeltennissers Arnemuiden tegen HTTV-070

door | 31 januari 2023

De tafeltennissers van Arnemuiden hebben in de openingswedstrijd van de landelijke 2e divisie een mooie zege geboekt. In de thuiswedstrijd tegen HTTV-070 uit Den Haag werd het 7-3. Jeroen de Heide en Soren de Witte zorgden voor de punten. Marc Hackenberg kwam niet tot scoren.

Voor Soren de Witte was het zijn eerste competitiewedstrijd in het Arnemuiden-shirt. Van aanpassingsproblemen had de Middelburger echter geen last. Tegen de Hagenaars verloor hij in het enkelspel zelfs geen enkele game.

Jeroen de Heide moest tegen HTTV-kopman Sjoerd Vaders nog wel aan de bak. Na een 2-0 voorsprong in games, moest er toch een vijfde game aan te pas komen om de overwinning binnen te slepen. Tegen Pepijn van der Hoeven en Pieter Rijnders won de lange Arnemuidenaar in drie games.

Ook in het dubbelspel trokken De Witte en De Heide aan het langste eind. Na een 2-1 achterstand in games moest het duo nog even vol aan de bak, maar sleepte het met 11-9 in de vijfde game de zege uit het vuur.

Marc Hackenberg kon niet delen in de euforie van zijn teamgenoten. In al zijn wedstrijden won hij wel een game, maar het was niet voldoende om tot winst te komen. Met een 7-3 zege op de promovendus mag het Zeeuwse team echter van een mooie seizoensouverture spreken. Volgende week mag het team weer aan de bak in de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat Sittard.

Het tweede team van Arnemuiden speelde zaterdag een uitwedstrijd tegen Hotak, maar kwam met slechts 4 punten terug uit Hoogerheide. De Zeeuwse tafeltennissers hadden kansen op meer. In de eerste wedstrijd verloor Erik Schuurman in de vijfde game van Dennis Overbeeke en kwam Wilfred Joossens net in vijven tekort tegen Peter van Oevelen.

In de dubbelwedstrijd waren de Arnemuidenaren met een 2-0 voorsprong in games helemaal dichtbij de zege, maar moesten ze de winst toch met 14-12 in de vijfde game aan Hotak laten. Alle drie de Arnemuiden-spelers wonnen vrij eenvoudig van Patrick van Loon. Arnold de Gier voegde daar een overwinning op Dennis Overbeeke aan toe. Peter van Oevelen was te sterk voor de Arnemuidenaren.