24-02 Nipt verlies, nipte winst en gelijkspel op vrijdagavond

door | 26 februari 2024

Na twee overwinningen in de eerste twee wedstrijden toog Arnemuiden 2 vrijdagavond vol goede moed naar Belcrum 3. Akki, P en Koos traden aan tegen Rob Wijnen, Joost Speekenbrink en invaller (maar mede 1e klasser) Stijn van der Torre. De start van de avond was bijzonder fraai. Koos won in vier games van Rob Wijnen en vervolgens won Wilbert eveneens in vier games van Stijn van der Torre. De wedstrijd van de voorzitter tegen Joost Speekenbrink kende een merkwaardig verloop. Een 8-2 achterstand in de eerste game werd door Akki nog ongedaan gemaakt, maar vervolgens won Joost twee games nipt. Akki sleepte vervolgens een vijfde game uit het vuur, maar moest toch het onderspit delven.

Ook de dubbel hoorde tot de memorabele momenten van deze vrijdagavond. De verschillende opstellingen zorgden voor een overwinning voor Belcrum (Joost / Rob) in de games 1 en 3 en voor Arnemuiden in 2 en 4 (P en Akki). Tot de eerste vijf punten bijblijven en vervolgens eroverheen, was dan ook de gedachte in de vijfde game. Dat leek na een 5-2 achterstand in de vijfde stand met vervolgens een 8-8 tussenstand prima te lukken. Vervolgens miste onze voorzitter een niet te missen spinbal waarna hij zijn emoties botvierde door met zijn hand op de tafel te slaan. Daar was het batje in zijn hand echter niet van gediend, want die brak meteen in tweeën. Met het batje van Koos was het toch even wennen en dus moest Belcrum met 12-10 in de vijfde gefeliciteerd worden.

Koos was na 1 gewonnen game kansloos tegen Stijn en vervolgens vloog de partij tussen Rob Wijnen en Akki (met een reservebatje van P en zijn eigen rubbers) alle kanten op, maar de laatste partij vooral naar Rob. Een 2-0 voorsprong werd zo omgezet in een 2-4 achterstand en aan P de lastige taak om Belcrum-kopman Speekenbink te verschalken. P speelde een dijk van een partij en spinde op de nopjes dat het een lieve lust was. In de beslissende vijfde game kwam Joost echter met 9-6 voor, maar met vijf punten op rij bekroonde P een uitstekende partij. Toen Akki van Artificial Intelligence-student Stijn van der Torre won leek er zelfs een stuntje in de maak, maar Koos wist met zijn service-arsenaal Speekenbrink maar 1 game te verrassen en Wilbert maakte niet de kansen af om op een 2-0 voorsprong te komen, waarna hij het onderspit dolf tegen een sterk blokkende Wijnen. Na twee overwinningen dus een 6-4 nederlaag voor Armpje 3. Volgende week komt de hoofdmacht van Tafeltenniscombinatie Middelburg op bezoek.

Team 3 ging met Sander de Kok, Thiesco Vleugel en MC Riemens naar Het Markiezaat, waarbij ook supporters Max en Adje waren aangehaakt. In zijn eerste wedstrijd startte Sander goed tegen Thomas Nipius, maar helaas bleef hij in de vijfde game toch met lege handen achter. Thiesco verloor na drie spannende games van Erwin Meerman. MC wist wat hem te doen stond en hoewel hij in onderlinge wedstrijden negatief stond tegen Erik van Broekhoven trok hij de goede lijn van afgelopen week door met een strakke 3-0 overwinning. De dubbel is bij het duo Thijs en MC vaak een zekerheidje. Dit keer moest een 2-1 achterstand ongedaan gemaakt worden, maar met twee keer 11-8 ging de zege naar Arnemuiden. Sander boekte vervolgens zijn eerste competitiezege tegen Meerman, waarna Riemens zijn eerste nederlaag leed tegen Nipius. Thiesco won vervolgens in vieren van Van Broekhoven en MC liet Meerman in drie games kansloos. Vervolgens was Kok kansloos tegen Erik, maar Thiesco zorgde voor het slotakkoord door in vier games van Nipius te winnen en de 6-4 overwinning op het bord te zetten.

Het vierde team deelde wat minder bierselfies in de TTVA app, maar de klinische weergave in de TTapp leert dat er met 5-5 werd gelijkgespeeld tegen SAR 72-2. Good old Casper bleef ongeslagen. Bas verloor zijn eerste pot met 12-10 in de vijfde van Peter Sloot, maar verwerkte dat met een 3-0 zege op Carmen Maas. Ook de dubbel was een thriller van jewelste, uiteindelijk trokken Bassie & Cassie deze wedstrijd met 13-11 in de vijfde game naar zich toe. Anita verloor al haar wedstrijden met 3-0. Tijd voor de leerlingen van ’t Vierschip om voor hun juf een gepaste straf te bedenken….